eten, dewijl sy op de Bergen woonende, niet aten als Eyckelen en Castagnen: en een onder hen vondt d'Honich-raten, dese hiet Melissa, en van haer ghecregen de Honichbyen den naem, oock is Meli op Griecx Honich gheseyt. Eyndlijck, dese Nymphen hadden d'heerschappije over alle gheberchten, alle wilde Dieren en Voghelen, diese met Diana vervolghden, en te vanghen sochten. Daer waren oock Nymphen der Weyden, groen hoven, en Lust-hoven, als* Napaeae: want Napos, is Cruydthof, oft weyde gheseyt. Doch Thomas Porcacchi, die d'Arcadia van Sannazaro uytleght, seght, de Napaeae Borne Nymphen te wesen. De Nymphen der Vlieten waren ghenoemt Naiades: Dese* Naiades waren gheseyt te wesen uytleghsters van het gheheymnis der Goddinne Themis, op den bergh Parnassus: want haer geheymnis, oft Godtlijcke antwoorden, waren soo onbesuyst en dobbel, datmense sonder de Naiades uytlegghen niet conde verstaen. Dat sy Naiades heeten, is van t'Griecx woordt Naiein, welck beteeckent vloeyen. Het zijn eenige diese dochteren der Bergen heeten, om dat de Vlieten daer van oorsprong hebben: en alsoo wy in't begin seyden, zijn sy dochteren van den Ocean en Tethys. Thales Melesiaen noemt t'Water begin aller dingen: Soo dat (nae der Poeten seggen) Ocean en Tethys hebben voortgebracht een groot getal Zee-goden, Vlieten, Bornen, en Nymphen. Hoe dese Vliet-goddinnen in de hooft-aderen der Vlieten woonden, in glasen stoelen saten, waterverwighe wolle sponnen, en derghelijcke, verhaelt Virgilius, in't vierde Boeck zijns Landtwercks, in de clucht van Aristeus. Daer waren oock Nereides, oft Nereines, die hadden hun heerschappije in de* Zee: dan my dunckt, dat wy te langhe met den Nymphen onledigh zijn, het waer tijt dat wy yet hier van uyt te leggen hadden, ist niet stichtigh, ten minsten natuerlijck. Soo is te weten, dat de Nymphen dochters des Oceans oft der Zee, en Moeders der Vlieten zijn: By hen is te verstaen de cracht en deucht der vochticheyt die d'Aerde verselschapt, tot voort-teelinge van Dieren, boomen, stammen en vruchten, en voesteren also (als verhaelt is) Bacchus en Ceres: dochter des Oceans, om dat den reghen oft wolcken uyt der Zee rijsen, die der Vlieten oorsprong zijn: zijn daerom van den Poeten ghenoemt vruchtbarighe bloembrengsters, en desghelijcx. Hier mocht ick Pales wel by voeghen,* die een Goddinne der Herders was, doch by den Griecken onbekent. Dese, nae dat eenighe Latijnsche segghen, is soo ghenoemt nae Palea, dat is Kaf, oft stroo, t'welck de Herders te hoop brachten in haer Feest, en ontstakent, springende dan d'een nae d'ander over t'vyer. Dit geschiede altijt den eersten Mey, buyten in't veldt. Sommighe hieten dese Pales, Grootmoeder, en Vesta. Sy steldense oock somtijts in geselschap van Apollo, ick acht, om dat Apollo oock een Herder was geweest. Doch vinde in alle dees fabulen der Nymphen geen leeringhe: dan men conde wel yet ramen op de Dryaden oft Hamadryaden, die in de boomen hen leven hadden, hoe de siele ghemeen is men den lichaem, oft dat de Menschen by boomen zijn gheleken, en dat de vruchtbarige meest ghepresen, in weerden zijn, en in den hoven bewaert, daer d'ander dickwils ten vyere gheschickt, en verbrandt worden: dat het oock soo met den Menschen toegaet, de deuchtsame worden bewaert in een eerlijck gherucht, en d'ander schandigh wesende worden vergeten, en hun namen van onder de deuchtsame uytgheroeyt.
Den twist om der edelheyt tusschen Phaëton, welck woordt is te segghen,