quaets oft oneerlijcx te doen, wetende dat (gelijck men seght) mueren, bosschen, en haghen, ooghen en ooren hebben, en dat niet quaets ongheweten, noch onghestraft en blijft. De Poeten versieren, dat op eenen tijdt de Goden over een ghedraghen hadden, Iuppiter te coorden en binden, t'welck hem van Tethys te kennen zijnde ghegheven, den Goden hier van heeft ghestraft, en dat Apollo, en Neptuno was opgheleyt neghen Iaer lang te dienen den Coningh van Troyen, Laomedon, den Vader van Priamus, en werden daer te wercke ghestelt in't bouwen van de mueren der stadt Troyen voor sekeren loon: maer Laomedon wouw niet alleen zijn belofte hun weygheren te voldoen: maer dreyghdese, met afghesneden ooren, ghebonden wech te schicken in eenigh vreemdt Eylandt, soo sy noch met loon eyschen hem bemoeyden: waerom hem dan de straffen gheschiedt souden wesen, daer onsen Poeet van verhaelt. Nu, by dat Herodotus beschrijft, en is maer versieringhe, dat dese twee Goden* de Troysche mueren hebben ghebouwt: maer dat Laomedon het gheldt dat Apollo en Neptuno geoffert was, heeft ghebruyckt om zijn Stadt mede te timmeren. Aengaende nu zijn dochter Hesione, dese was van Hercules verlost, reysende met den Helden, om t'gulden Vlies te helpen winnen, verslaende dat fel Zee-ghedrocht, gaf den Vader zijn dochter weder: waer voor hy hem beloofde dertigh Godtlijcke Peerden: doch onsen Poeet seght, twee witte Peerden. In de wederom comst, werden tot Laomedon als Ghesanten gesonden* Iphiclus en Telamon, om den beloofden loon: maer brekende Godtlijcke en Menschelijcke Wetten, steldese ghevanghen, en leyde laghen om de Vlies-helden te verslaen. Hier waren al zijn kinderen in raedt en hantdadigh, uytgenomen Priamus, segghende: datmen niemandt, hoe vreemdt hy was, en most weygeren te doen wat recht en redelijck was. Maer geen ghehoor hebbende, dede heymelijck den ghevanghenen twee sweerden, segghende: dit zijn de sleutelen uwer verlossinge. Hier mede doodden sy de wacht, en zijn los comen by hun gheselschap: waerom sy Troyen aenvielen, en wonnen. Hercules hebbende gedoodt Laomedon den Coning, gaf Hesione te Wijve Telamoni,* die d'eerste was in't beclimmen van der Stadt: en maecte Priamus, om zijn redelijcke beleeftheyt en gerechticheyt, Coningh in des Vaders plaetse. Dese versieringe soude gebouwt zijn op een geschiedenisse, te weten, daer was eenen Coning Cetus, die om eenigh schil oft oorsake krijgh hadde met den Troyanen, welcker landt hy grootlijcx, en onversiens beschadighde, so dat de Troyanen met hem verdragh maecten, te geven Iaerlijcx eenigh getal Peerden, Schepen,* oft Maeghden, het gene hem soude believen: want t'gelt doe weynigh in ghebruyck was: maer doe den tijt verschenen was den tribuyt te betalen, quam Laomedon, die hem nu beter versien hadde self in Cetus Landt vallen: waer tegen hem Cetus met alle macht stelde, doch vergeefs: want Laomedon hadde Herculem t'zijner hulpe gecregen met een groot volck, soo dat Cetus in den strijdt, met al zijn macht is gebleven. Nu was misschien onder t'getal der beloofde dochters ooc begrepen Hesione welcke Laomedon daerom Herculi te Wijve beloofde, met een getal Peerden, voor den tocht en dienst die hy hem dede: maer dat door het ontrouwigh weygeren, t'verhaelde Troysche innemen, met t'gevolgh is geschiet. Om nu dese versieringen tot eenen sin te brenghen, siet men, hoe dat het den ghenen dickwils qualijck geluckt, die tegen zijn wettighe Overheyt, teghen recht en reden hem verheft: ghelijck het den Goden