moorder
zijn ghehouden. De straffe eens valschen Eedts zy Godlijck, verderf, Menschlijcke schandale. Laet de Priesteren bloetschand verbieden, door d'hooghste straffe. Laet den Godtloosen den toorn der Goden niet durven vredighen met gaven. Laet t'volck heylighlijck zijn beloften betalen. Laet straffe zijn over t'overgetreden recht. Laet niemant den Acker toewijden. Laetter een maet wesen van gout, silver, en Elpen-been t'offeren. En begraeft niet binnen der Stadt, brandt niet, maeckt geen doot-vyer, maect geen cierlijcke en constige graven, leest der ghestorvener ghebeenten niet. Laet de Vrouwen hen wanghen niet crabben, noch droevigh ghehuyl maken, om t'lijcks wille. Laet het doot-vyer oft nieuw graf niet brenghen by yemants huys met ondanck naerder als tsestigh voeten. Dees voorgaende Wetten belanghen de Godtlijcke en gheestlijcke dinghen: dees naevolgende der Overicheyt, oft der heerschappinghe. Laet het ghebiedt rechtveerdigh zijn. Laet het van den Borghers zedich, en sonder weygheringhe ghehoorsamen. Laet d'Overheyt in dwang houden den onghehoorsamen, en schaedlijcken Borgher, met boeten, banden, en slaghen, ten waer gelijcke, oft grooter macht sulcx verbode, tot welcke beroepinghe zy. Als d'Overheyt gheoordeelt, en straffe opgheleyt heeft, laetter door t'ghemeen volck strijdt zijn over de boete en straffe. Het leste dat t'volck geboden sal hebben, laet dat recht, en vast zijn. Laetter geen beroep zijn over den Krijghs-oversten. Het ghene den Krijgh beleyder ghebiedet, laet recht en vast zijn. Minder Overheden van ervaren rechten, laetter meer zijn in den krijgh. Laet den krijgh ghebieden dieder over ghestelt zijn, en laet hem van desen oversien wesen. Laet ander t'huys t'ghemeen gheldt bewaren. Laetse der Misdadigher boeyen bewaren, en de lijf-saken straffen. Laetse coper, silver, en goudt gemeen teyckenen, oft tot munte slaen. Laetse gherockte twisten richten. Laetse doen het geen den Raedt heeft inghestelt. Laetter wesen Bouw-meesters, besorghers der Stadt, van lijftocht en feestlijcke spelen. Laet dit hun den eersten opgang wesen tot den trap van meerder eere. Laet de Tucht-meesters des volcx, d'eeuwen, gheslachten, huysgesinnen, munten, en geldt schatten. Laten sy beschermen Stadts Kercken, weghen, wateren, schat-camer, en schattinghe. En laetse de deelen des volcx afdeelen in gheslachten. Daer nae laetse oordeelen, afdeelen de ordenen des ghemeentes, nae hun geldt oft rijckdom. Laetse beschrijven den kinderen der Ridderen, en gemeen volck. Laetse verbieden ongehouwt te wesen. Laetse des volcx zeden tuchtigen. Laetse in den Raedt geen schande naelaten. aetse twee zijn. Laetse d'Overheyt vijf Iaer behouden. Ander Overicheden laet Iaerlijcx wesen, en laet de macht altijt wesen. Laet van recht-saken den Schout wesen scheytsman, die de ghemeen saken sal richten, of ghebieden te richten. Laet hem wesen een bewaerder van t'Burgherlijcke recht. Laetse dese macht onderdanigh zijn. Laetter soo veel zijn als den Raedt gheordineert, en t'volck gheboden heeft. In Coninghlijck ghebiedt laetter twee zijn, en laetse in't voorgaen, oordeelen, ten besten raden, Schouten, Rechteren, en Burger-meesteren ghenoemt worden. Laetse het opperste recht hebben van den krijgh. Laetse niemanden onderdanigh zijn. Laetse des volcx welvarens opperste Wet zijn. Neemt niet aen de selve Overheyt, ten zy datter thien iaer tusschen zy gheweest. Laetse dien tijdt onderhouden door een Iarighe Wet. Maer