valsch getuygh gesproken te hebben, laet van de Clip Tarpelo van boven neder geworpen worden. Laet den gestorven geen ongelijck gedaen worden: Heeft hy anderen ongelijck gedaen, 25. pondt Asses coper, laet zijn boete wesen, oft 25. coper penningen. Laet d'ongelijcken swaerder geoordeelt worden in sake, na persoon, tijt, en plaets. So yemant mijn lidt gebroken sal hebben, nae bespreck laet vergeldinge wesen. Maer om gebroken beenderen, laet gelt-straffe gestelt wesen. Laet hem een yeder wachten, een deeghlijcke, oft eerlijcke dochter te vercrachten, oft door wijsmakinge tot u meeninge te trecken. Vercoopt u suster, oft dochter, als sy in onteeringe is bevonden. So yemant eenen Iongen lubt (alhoewel hy hem van meerder weerden gemaect mocht hebben, laet hem vier dobbel boeten. Die de vruchten soude hebben betoovert, laet ghestraft worden. Ghy sult een anders koorn met tooveren niet tot u locken. Laet niet besweeren, noch den Acker van vruchten berooven. Laet den vruchten met den ploegh gewonnen, dieftlijck by nacht niet af weyden. Sulcke misdadige afmaeyers mondigh wesende, laet ophangen voor Ceres. D'onmondige laet slaen na het believen van den Schout, en de boeten verdobbelen. Die over zijn pael, oft scheydinge ploeght, laet zijn Ossen gheoffert worden. Wie den vyandt opgerockt, oft hulp heeft gedaen, laet aen den hals ghestraft worden. Een oncuysche, in overspel bevonden, doodet. Laet den eenen rijcken den anderen beschermer, en voorspraeck wesen. Laet, wie't begheert, beschermer wesen van een slecht Burgher. Heeft een viervoetigh Dier schade gedaen, laet het beest boeten, oft laet de schade schatten. Slaet den Dief doot, die in openbaer Diefte gevat is, als hy hem met scherp verweert. Den kinderen, die noch niet Manlijck zijn, slaet nae goetduncken des Schouts, en maeckt dat die gedaen schade gheboet worde. Starft heymlijcke dieverijen als d'openbare. Laet niemant ghedwongen wesen uyt te coopen een gestolen ribbe, in zijn huys oft wijngaert inghevoeght: maer laet hy bedwongen zijn dobbel te verghelden. Siet, door dusdanighe goede ordeningen, en wijsheyt, is het Roomsch Rijck op ghecomen.
Van Mycilus.
De Fabel van den Grieckschen Mycilus van Argos, soon van Alemon, die Herculi ghehoorsaemde nae Calabren te comen, om Crotonen te stichten, zijn verlossinghe van der doot, doe de swarte keykens wit worden, wijst aen, dat die Gode ghehoorsamen, en in eeren hebben, zijn by hem lief en weert, en worden in hunnen noot met Godlijcken troost te hulp gecomen: so dat sy, door wonderlijcke verlossinghe, blijde uytcomst, en gheluckigen vroylijcken eyndt beleven, en vercrijghen. Nu behoeven wy wel te sien wie desen Pythagoras is, daer onsen Poeet van verhaelt.
Van Pythagoras.
Pythagoras is gheboren gheweest in't Eylandt Samos: sommighe segghen, in de stadt Abdera, zijn Vader hiet Mnesarchus. Pythagoras is den eersten, die Philosophus, oft weet-liefdigh is gheheeten geweest. Hy was een vlijtigh soecker der wijsheyt en gheleertheyt, en een ondersoecker der gantscher Natuere. Het zijn eenighe Griecken, die hun selven willen de eere toeschrijven, niet te hebben gheleert van ander volcken: Doch is ghenoech openbaer, dat Pythagoras, Plato, Democritus, Eudoxus, Thales, en ander, hebben in Egypten